αρχική
  ιατρείο
  υπηρεσίες
  επικοινωνία
  συμβουλές
  συχνές ερωτήσεις
  νέα
  τιμές υπηρεσιών
  σύνδεσμοι

 

Καλύτερα να προλαμβάνουμε παρά να θεραπεύουμε...
Πρόληψη ή θεραπεία;

Η πρόληψη σχετίζεται άμεσα με τη σωστή και ολοκληρωτική ενημέρωση. Είναι απαραίτητο στις μέρες μας να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρό μας τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο. Οι συχνές επισκέψεις μπορεί να μας γλυτώσουν από πολύ ταλαιπωρία και μελλοντικά περιττά έξοδα όταν γίνονται συστηματικά με σκοπό πάντα την πρόληψη. Δυστυχώς υπάρχει η φήμη ότι η οδοντιατρική θεραπεία είναι χρονοβόρα και πολυέξοδη. Επιτρέψτε μου να πω εδώ ότι αντιθέτως, η φροντίδα της υγείας του στόματός μας είναι βασική ανάγκη. Εξ' άλλου το συνολικό κόστος θα εξαρτηθεί από τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν και το είδος της θεραπείας που θα εφαρμοστεί για τον κάθε ασθενή.

Μικρές καθημερινές απολαύσεις όπως ο καφές, τα τσιγάρα και τα γλυκά αφήνουν εμφανή σημάδια (συνήθως κίτρινους λεκέδες) στα δόντια μας. Ευτυχώς υπάρχει λύση να προλάβουμε πολλά προβλήματα και να μη χρειαστεί να επέμβει ο οδοντίατρός μας. Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές πρόληψης:

Τι να κάνετε:
  • Τροφές (φρούτα και λαχανικά) όπως είναι τα μήλα ή τα καρότα ενεργούν σαν φυσική λεύκανση των δοντιών. Για να διατηρήσετε τα δόντια αστραφτερά και λευκά βάλτε στην καθημερινή σας διατροφή φρέσκα φρούτα και ωμά λαχανικά. Αυτά, έχουν την ιδιότητα να παράγουν συνεχώς σιαλογόνα και δρουν καταλυτικά (σαν φυσική οδοντόβουρτσα), απομακρύνοντας τα μικρόβια και βοηθούν έτσι ενάντια στους κίτρινους λεκέδες που μένουν με την πάροδο του χρόνου.
  • Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (εκτός της γνωστής ευεργετικής τους δράσης στην σωστή λειτουργία του εντέρου) έχουν εξίσου το ίδιο θετικό αποτέλεσμα με τα φρούτα και τα λαχανικά αφού δρουν ως φυσικά προϊόντα καθαρισμού των δοντιών.
  • Προσπαθήστε να πίνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας για να διατηρήσετε τα δόντια σας ενυδατωμένα.
…Και τι να αποφύγετε:
  • Δεν χρειάζεται να αποφύγετε εντελώς ή να διαγράψετε από τη διατροφή σας τις βλαβερές για τα δόντια σας ουσίες. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που δεν έχετε διαθέσιμη οδοντόβουρτσα, να ξεπλύνετε τα δόντια σας με λίγο νερό ή να μασήσετε μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη. Είναι μια αν και προσωρινή, πρακτική λύση.
  • Καλό θα είναι να αποφεύγετε την καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών και αθλητικών ποτών (ενεργειακά ροφήματα) διότι περιέχουν οργανικά οξέα τα οποία ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την διάβρωση των δοντιών σας.
  • Μειώστε όσο περισσότερο μπορείτε την ημερήσια κατάποση όξινων ουσιών όπως είναι το ξύδι. Τα όξινα τρόφιμα διαστέλλουν τους πόρους του σμάλτου των δοντιών σας κι επιτρέπουν την εύκολη χρώση.
  • Ο καπνός είναι ο μεγαλύτερος ένοχος για την ταχεία χρώση των λευκών δοντιών σας. Πλήρης καθαρισμός από τον οδοντίατρό σας ή ακόμη και η χρήση οδοντόκρεμας λεύκανσης θα βοηθήσουν αισθητά.
 
 
Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά, αριθμός έγκρισης 95/2011
 
created by www.nuntiusweb.gr